Mākslas vēstures muzejs (Kunsthistorisches Museum)
Autors: Anothertravelguide.com0 ATSAUKSMES

Vīnes mākslas vēstures muzeja grezno ēku, kas atrodas Marijas Terēzes laukumā pie Ringštrāses, speciāli Hapsburgu dinastijas mākslas kolekciju publiskai izstādīšanai projektēja arhitekti Gotfrīds Zempers un Karls fon Hasenauers. Muzejs tika atvērts 1891. gadā. Šodien Vīnes Mākslas vēstures muzeja kolekcijas ir vienas no lielākajām un nozīmīgākajām pasaulē. Īpaša muzeja iezīme ir kolekciju nesistemātiskā ekspozīcija, kas saglabāta vēl no tiem laikiem, kad dažādās Hapsburgu dzimtas locekļu privātkolekcijas tika saliktas zem viena jumta.
Būtiskākās muzeja daļas ir: Ēģiptes un Austrumu mākslas kolekcija, Grieķu, etrusku un romiešu antīkās mākslas kolekcija, mākslas priekšmetu kolekcija, kā arī izcilā Gleznu galerija. Būtībā visa Gleznu galerijas kolekcija ir augstākās kvalitātes hrestomātiski klasiskās mākslas darbi, no kuriem grūti izcelt atsevišķus šedevrus, tomēr tas, ko nevajadzētu palaist garām šajā bagātīgajā ekspozīcijā, ir Jana van Eika „Kardināla Nikolo Albergati portrets", Hugo van der Husa diptihs „Cilvēka grēkā krišana un pestīšana", Žana Fukē „Ferāras galma āksts Gonella", Albrehta Dīrera „Svētās Trīsvienības pielūgšana", viens no retajiem interesantā kolorīta meistara Albrehta Altdorfera darbiem „Kristus augšāmcelšanās", Andrea Manteņjas „Svētais Seabstians", Džordžones „Laura" un „Trīs filozofi", Ticiāna "Ecce Homo", Koredžo „Ganimēda nolaupīšana", Rafaela „Madonna pļavā", manierisma meistardarbi - Džuzepes Arčimboldo „Vasara" un Parmidžanīno „Pašportrets izliektā spogulī, Rubensa „Ildefonso altāris" un „Sieviete kažokādā", Velaskesa „Infante Margarita Terēze zilā tērpā", Karavadžo „Dāvids ar Goliāta galvu" un Rožukroņa Madonna", kā arī Rembranta pašportreti. Tīri subjektīvā vērtējumā šīs kolekcijas absolūtās pērles ir Johannesa Vermēra poētiskā alegorija „Mākslinieka darbnīcā" un Pētera Brēgela Vecākā izcilāko darbu krājums - „Bābeles tornis", „Bērnu spēles", „Karnevāla un gavēņa cīņa", „Zemnieku deja", „Zemnieku kāzas", „Krusta nešanas procesija", kā arī gadalaiku gleznas - „Mednieki sniegā", „Drūmā diena" un „Ganāmpulka atgriešanās" - darbi, kas sajūsmina ar asredzību detalizācijā, glezniecisko dzīvīgumu un netverami metafizisko noskaņu.
Maria Theresien-Platz